a

 

Debata w Gdańsku

Podsumowanie Ankiety „Ocena działań władz Miasta Gdańska w zakresie komunikacji rowerowej w okresie czerwiec 2011 - maj 2012 sondaż uliczny 3 czerwca 2012 r.”

Oto oceny wystawione władzom gdańska przez ankietowanych rowerzystów (oceny w skali 1 – 5, zaokrąglone do pierwszej cyfry po przecinku):

 

 

Dział 1. Nowe inwestycje rowerowe

Zrealizowano 7 dróg dla rowerów: w ul. Kartuskiej (2,2 km), w ul. Krasickiego i Wyzwolenia (2,25 km), w ul. Jaśkowa Dolina (2,1 km), w ul. Wosia Budzysza i Stryjewskiego (1,7 km), w ul. Łostowickiej i Warszawskiej (1,3 km), ul. Havla (2,5 km), w ramach trasy W-Z (3,1 km) – RAZEM ok. 15 km (w poprzednim roku ok. 4 km)

 

Tegoroczna ocena: 4,0   (187 ankiet)

Ubiegłoroczna ocena: 3,2 (241 ankiet)

 


Dział 2. Programy uspokojenia ruchu (strefy tempo 30), pasy rowerowe, kontrapasy

Kontynuowano program tworzenia stref Tempo 30 oraz dopuszczania ruchu rowerowego „pod prąd” na ulicach jednokierunkowych (m.in. na Przymorzu)

 

Tegoroczna ocena: 3,5 (186 ankiet)

Ubiegłoroczna ocena: 3,2 (241 ankiet)

 

 

Dział 3. Mała infrastruktura rowerowa (monitorowane parkingi przy stacjach SKM i węzłach komunikacyjnych, stojaki rowerowe)

Zrealizowano (częściowo) zadaszony parking Bike&Ride na pętli Łostowice Świętokrzyska. Niestety nie powstał żaden z monitorowanych parkingów rowerowych przy stacjach SKM

 

Tegoroczna ocena: 2,4  (187 ankiet)

Ubiegłoroczna ocena: 1,9 (241 ankiet)

 

 

Dział 4. Bieżące utrzymanie infrastruktury (odśnieżanie, remonty nawierzchni, drobne modernizacje)

Choć zima 2011/2012 była krótka, dało się zauważyć lepsze odśnieżanie dróg rowerowych. Ruszył długo oczekiwany program kompleksowej wymiany łat na drogach rowerowych – wstawki z kostki zastępowane są łatami z czerwonego asfaltu

 

Tegoroczna ocena: 3,2 (187 ankiet)

Ubiegłoroczna ocena: 2,7 (241 ankiet)

 

 

Dział 5. Konsultacje społeczne, polityka informacyjna UM w zakresie ruchu rowerowego, współpraca z organizacjami społecznymi

Zostało przygotowane opracowanie Systemu Tras Rowerowych dla Gdańska (STER) które było wzorcowo konsultowane z mieszkańcami i organizacjami rowerowymi (m.in. 19 warsztatów – konsultacji w dzielnicach); Niestety porażką zakończyły się konsultacje z Radami Dzielnic Oliwa i Strzyża dla projektu systemu pasów rowerowych i śluz rowerowych w ul. Wojska Polskiego i Wita Stwosza; nadal brak dobrej, miejskiej strony www na temat rowerowych działań miasta; brak też bieżących konsultacji działań Referatu Mobliności Aktywnej

 

Tegoroczna ocena: 2,8  (183 ankiety)

Ubiegłoroczna ocena: 2,6 (241 ankiet)


 

Ponadto zebrano 83 uwagi pisemne. Wszystkie ankiety wraz z uwagami pisemnymi zostaną przesłane do Prezydenta Miasta z prośbą o ustosunkowanie się wydziałów i agend miejskich, których pracy dotyczą. Odpowiedź UM Gdańsk zamieścimy na naszej stronie www.wpr2012.pl podobnie jak treść uwag i wyniki ankiety. Dziękujemy wszystkim którzy pomogli przy przeprowadzeniu ankiety. Przepraszamy tych, dla których w tym roku zabrakło ankiet lub czasu na ich wypełnienie, przyszłoroczną ankietę postaramy się zorganizować bez niedociągnięć.




Oto uwagi pisemne (do władz miasta i do autorów ankiety):

 

1. Boli, kiedy ryją ścieżkę rowerową. Może najpierw pomyśleć i zaplanować a nie niszczyć to, co zrobione

2. Tak trzymać, good luck

3. Potrzebne są stojaki rowerowe przed sklepami, lokalami i urzędami. Potrzeba więcej stref Tempo 30 i pasów rowerowych. Fatalne jest oznakowanie tras rowerowych przy ulicy Chłopskiej (między Piastowską a Gospody)

4. Brak znaków przed i na drogach rowerowych powoduje bardzo uciążliwe problemy z kierowcami nie widzącymi drogi [rowerowej]

5. Przydałaby się lepsza integracja dróg rowerowych trójmiasta

6. Nie jest źle, oczekuję progresji działań

7. Brak ciągłości ścieżek, dużo krótkich, kończących się w połowie odcinków, brak dłuższych, nowych tras

8. Ul. Jaśkowa Dolina – droga jest fajna, ale słup na środku drogi robi swoje

9. Trasy kończą się nagle

10. Dziękuję za dbałość o rowerzystów – Organizacjom Pozarządowym!

11. Wyeliminowanie b. małych dzieci z tras rowerowych

12. Zwiększenie miejsc parkingowych dla rowerzystów

13. Kontrola instalowanych stojaków rowerowych (wygodniejsze, nie niszczące rowerów)

14. Miesiąc temu dzwoniłem do dyżurnego inżyniera – nikt nie potrafi oczyścić drogi rowerowej z piachu – wyjazd ze starej zajezdni tramwajowej obok Żaka. Ul. Grunwaldzka – w zimę nikt nie odśnieżał tras, brawo za remont drogi rowerowej wzdłuż ul. Chłopskiej/Rzeczypospolitej

15. Zimą jest pełna porażka. Drogi rowerowe nie są w ogóle odśnieżone

16. Wielkie brawo za coroczną organizację dzisiejszej imprezy rowerowej. Życzę powodzenia w dalszych działaniach

17. Prawdziwe ścieżki rowerowe a nie malowane. Więcej ścieżek rowerowych w Gdańsku Brzeźnie i nadmorskich dzielnicach

18. Drogi rowerowe są czasem bezsensownie ułożone i kolidują z ruchem samochodów

19. Kompleksowy remont „ścieżki” wzdłuż Pomorskiej KONIECZNY!

20. Więcej ścieżek przy nowych ulicach. Jazda pod prąd.

21. Za mało patroli

22. Nie zawsze dobra inżynieria dróg rowerowych – nawierzchnia z kostki, studzienki, drzewa i słupy w obrysie drogi rowerowej

23. Więcej parkingów dla rowerów

24. Brak parkingów rowerowych monitorowanych

25. Brak informacji dla kierowców [o zasadach stref tempo 30]

26. [Zimą] nie da się jeździć – sypią sól – psuje rowery

27. Brak odpowiedniego oznakowania przejazdów rowerowych od strony jezdni!!! (by kierowcy zwalniali)

28. Oczekuję od władz: integracji systemu ścieżek itd. z Sopotem i Gdynią. Od ankieterów: jesteście Cool/Superb/Bdb

29. Ścieżka z morzem w stronę Słowackiego

30. Gdańsk wydaje się być miastem całkiem przyjaznym rowerom, jako rowerzystka „dnia codziennego” nie znajduję zbyt wielu powodów do narzekań

31. Należy wymienić wszystkie „kratki betonowe” które znajdują się na ścieżkach rowerowych w celu zapobiegania wybrzuszeniu ścieżek przez korzenie drzew. Powinny być wymienione na metalowe (takie jak we Wrzeszczu za Żakiem)

32. Szkła na trasach rowerowych, wysokie krawężniki, słupy ogłoszeniowe na środku dróg rowerowych, brak monitorowanych parkingów, nie ma wytyczonych tras dla rolkowców

33. Ścieżki nie sprzątane, dużo szkła, pęknięcia ścieżek, wysokie krawężniki

34. Wyspa Sobieszewska – idealna na wycieczki jednodniowe dla Gdańska – do dzisiaj nie nie jest robione w tamtym kierunku. Trasa na Warszawę bardzo niebezpieczna. Czas to zmienić!!!

35. Więcej stojaków i parkingów rowerowych

36. Twórcom ankiety bardzo dziękujemy za zaangażowanie

37. Brak miejsca do nauki jazdy dla dzieci (płyta utwardzona)

38. Ścieżka przy Al. Rzeczypospolitej i ul. Chłopskiej jest tragiczna. Wiele miejsc jest nieoznakowanych, kierowcy nie widzą przejazdów rowerowych

39. Do użytkowników dróg rowerowych: - brak kultury jazdy rowerzystów – brak poszanowania infrastruktury związanej ze ścieżkami rowerowymi

40. Zwiększyć zaangażowanie dla bezpieczeństwa

41. W czasie budowy nowych dróg i wiaduktu na Słowackiego ścieżki rowerowe są nieprzejezdne i nie ma alternatywy dla rowerów

42. Władze Miasta nie do końca wsłuchują się w postulaty rowerzystów. Brakuje spójnej współpracy. Choć w sferze infrastruktury rowerowej Miasta nastąpił niejaki postęp

43. Proszę o zadbanie o stan nawierzchni na ścieżkach rowerowych na Zaspie, są dziurawe i zbyt wąskie

44. Parkingi rowerowe strzeżone – więcej, proszę mandaty dla kierowców za jeżdżenie po ścieżkach (zwłaszcza taryfiarzy)

45. Brak połączenia Centrum z Chełmem. Brak ścieżki wzdłuż Wały Piastowskie i Okopowa. Brak ścieżki na wale Raduni. Brak objazdów w czasie remontów

46. Bardzo podobają mi się ścieżki rowerowe w dzielnicy Gdańsk-Ujeścisko, chociaż jest dużo do zrobienia. Powinno być więcej parkingów rowerowych.

47. Proszę łączyć istniejące ścieżki rowerowe w całość bez „dziur”

48. Oby tak dalej, jest super

49. Parking Bike&Ride na pętli tramwajowej Łostowice Świętokrzyska – ZAMKNIĘTY!!!

50. Brak ścieżki rowerowej i pobocza od pętli tramwajowej przy ul. Świętokrzyskiej do Kowal w stronę obwodnicy

51. Brak ścieżki rowerowej (przejazd przez skrzyżowanie ul. Grunwaldzka i Jaśkowa Dolina)

52. Dobrze że się „coś dzieje”. Powoli ale postępy widać. Dzięki za to co jest i proszę o dalsze działania – na starym mieście i Strzyży powinno być więcej ścieżek rowerowych

53. Brak ścieżki wyprowadzającej do Lasu Otomińskiego i w kierunku Kolbud (ulica Jabłoniowa oraz Świętokrzyska)

54. Nie idźmy na ilość tylko na jakość. Tak trzymać

55. Stworzyć system komunikacji wśród rowerzystów poruszających się po dróżkach rowerowych (nauczyć zasad panujących m.in. w Kopenhadze. Chodzi o kulturę jazdy, zasady wyprzedzania, zmiany pasa ruchu, ostrzeganie przed zamiarem skrętu czy zatrzymania się). Pozdrawiam :)

56. Proponuję wpływ na utrzymanie ścieżek w lasach okalających – t.j. uporządkowanie ich po robotach w trakcie wycinek i innych pracach leśnych

57. Oczyszczanie ścieżek rowerowych ze szkieł

58. Drogi często kończące się „w polu”. Kiedy Rzeczypospolitej i Chłopska?

59. Niestety nadal brak rzetelnej komunikacji władz miasta z rowerzystami

60. Więcej ścieżek rowerowych

61. It’s allright

62. Budować „z głową”. Przystosować istniejące drogi do poruszania się rowerów np. poprzez wydzielanie z istniejących jezdni pasów dla rowerów

63. Więcej festynów dla dzieci

64. Remont ścieżki przy Rzeczypospolitej!!

65. Jest ok. oby tak dalej

66. Kontrapas na Jesionowej (brak)

67. Za mało parkingów rowerowych – strzeżonych w celu możliwości przesiadki na środki ZKM. Zlikwidowanie „zielonych strzałek” dla kierowców samochodów – nie zwracają uwagi na pieszych i rowerzystów

68. Źle czyszczone ścieżki (gł. Plaża Stogi – piesi chodzą po ścieżce rowerowej)

69. Więcej przemyślanych działań, mniej demagogii i propagandy, rzeczywiste konsultacje, powierzanie wypełniania założeń ds. dróg rowerowych ludziom „w temacie”

70. Zróbcie kontrapas na Jesionowej we Wrzeszczu

80. Ankieta bardzo ogólna. Co to znaczy że jeszcze nie ma przedstawicieli miasta. Ruszajcie tyłki. Trochę się zmieniło to fakt. Fajne ścieżki rowerowe

81. Brakuje ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Świętokrzyskiej do Kowal

82. Brakuje ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Świętokrzyskiej do Kowal

83. Więcej ścieżek łączących dzielnice z trasami głównymi; akcje edukujące wszystkich uczestników ruchu

 

wróć wróć co sie
              zdarzy? jak było przed
              laty?